فهرست مطالب

جراحی فک و صورت در سعادت آباد

مهمترین ویژگی زیبایی فرد مربوط به چهره او می باشد. نکاتی که برای زیبایی چهره فرد بسیار مهم می باشند داشتن لبخند زیبا، چشمانی زیبا، بینی متناسب با صورت و یکی از مهم ترین گزینه ها موقعیت فک ها می باشد. جراحی فک و صورت در سعادت آباد شاخه ای تخصصی از جراحی است که به تشخیص، درمان و مدیریت صدمات، نقایص و بیماری هایی می پردازد که بر بافت های نرم و سخت دهان، فک، صورت و گردن تأثیر می گذارند. دامنه این رشته گسترده است و نیاز به درک عمیق آناتومی، مغز و اعصاب و دندانپزشکی دارد. جراحی فک و صورت تنها به مشکلات زیبایی مانند اصلاح یا بهبود ظاهر اجزای صورت مانند بینی، دهان و خط فک محدود نمی شود. همچنین جنبه‌های عملکردی فک و صورت را برای بیمارانی که از شرایطی رنج می‌ برند که بر توانایی صحبت کردن، غذا خوردن یا تنفس صحیح آنها تأثیر می‌گذارد، می ‌پردازد. این جراحی نیز برای اصلاح شرایطی مانند آپنه خواب، شکاف کام و لب و ترومای صورت استفاده می شود.

جراحی فک و صورت
جراحی فک و صورت در سعادت آباد

جراحی فک چیست؟

جراحی فک به نوعی جراحی گفته می شود که موقعیت فک ها را اصلاح میکند. با این جراحی مشکلات مختلف فک و دهان را اصلاح میکنند. مهم ترین این مشکلات عبارتند از :

  • اختلالات بایت (قرار نگرفتن فک ها بر روی هم )
  • شکل صورت
  • ناهنجاریهای استخوان صورت
  • اختلالات استخوانهای فک
  • ناهنجاریهای دندانها
  • اختلالات اکلوژن

جراحی فک معمولا همراه با درمان ارتودنسی انجام می گردد. این درمان ها به نوعی مکمل یکدیگر می باشند. یکی از کاربردهای مهم جراحی فک و صورت در مدیریت نقایص جمجمه صورت است که می تواند به دلیل عوامل ژنتیکی، کمبودهای تغذیه ای یا عفونت ها ایجاد شود. این نقایص می تواند شکل صورت، چشم ها، گوش ها، بینی و دهان را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین می تواند منجر به عوارض شدید سلامتی شود.

این جراحی می تواند به بازسازی و بازیابی اندام های آسیب دیده کمک کند، بنابراین عملکرد آنها را بهبود می بخشد و کیفیت زندگی بیمار را افزایش می دهد. یکی دیگر از کاربردهای مهم جراحی فک در مدیریت سرطان های دهان و فک و صورت است. جراحان فک با همکاری انکولوژیست ها و پرتو درمانگران برای مدیریت توده های سرطانی که در حفره دهان ایجاد می شوند یا آنهایی که به استخوان های فک و صورت متاستاز می دهند، کار می کنند. تشخیص زودهنگام و مدیریت صحیح این سرطان ها برای بقا و کیفیت زندگی بیمار بسیار مهم است.

انواع جراحی فک

جراحی جلو کشیدن نوک چانه

برای انجام این نوع جراحی فرد باید مشکلات زیر را داشته باشد:

  • کوتاهی بیش از حد چانه
  • قرار نگرفتن دندانها بر روی هم
  • مشکل مال اکلوژن وجود نداشته باشد

این جراحی فک و صورت یک جراحی ساده می باشد. این روش به دو صورت شکستن استخوان و استفاده از ایمپلنت استفاده می گردد. در این حالت دندانها مشکلی ندارند. ورم ناشی از این عمل خیلی سریع از بین می رود.

جراحی عقب کشیدن نوک چانه

در این جراحی فرد مشکلات بالا را دارد. با این تفاوت که دندانها بر روی هم به خوبی قرار می گیرند و فقط نوک چانه نامتقارن می باشد. این مشکلات را با جراحی عقب کشیدن نوک چانه حل می کنند.

جراحی فک پایین

این جراحی یکی از انواع جراحی فک می باشد که نیاز به درمان مکمل ارتودنسی دارد. در این  روش استخوان فک پایین به صورت عمودی برش می خورد. سپس به عقب برده می شود. سپس از درمان ارتودنسی برای اصلاح موقعیت دندانها استفاده می گردد.

جراحی فک بالا

پرکاربردترین نوع جراحی فک و صورت این نوع جراحی می باشد. جراحی فک بالا برای خارج کردن دندان عقل و عقب بردن دندانها انجام می شود.

عمل فک بالا و پایین

جراحی فک بالا و پایین در صورتی انجام می گردد که مشکلات زیر باشد.

  • صورت فرد بلند باشد.
  • مشکلات مال اکلوژن
  • عدم تقارن
  • جلو بودن لب‌ها وچانه

در این حالت جراح فک بالا و پایین را عقب می‌برد. سپس بلندی صورت را از طریق عقب بردن نوک چانه تنظیم می‌کند. نتیجه این جراحی صورت خوش فرم می باشد.

برای بهره مندی از خدمات جراحی فک و صورت در سعادت آباد با کلینیک پرهام دکتر قاضی تماس بگیرید.

چه زمانی نیاز به جراحی فک دارید؟

مشکلات فک و دندان بعضی اوقات به دلایل ژنتیکی و مادرزادی رخ می دهد. به همین سبب این مشکلات اغلب اوقات از هنگام تولد به همراه فرد می باشند. همینطور دلایلی نظیر آسیب به مفاصل فک و وجود تومور نیز در ایجاد اختلالات فک و دندان نقش به سزایی دارند.

به طور معمول اگر فک شما دچار بد شکلی می باشد، برای رفع ظاهر نا مطلوب آن بهتر است به متخصص جراح فک و صورت مراجعه نمایید. اگر دارای مشکلاتی نظیر زخم دهان، مشکلات تنفسی، عدم تقارن صورت، اختلال در مفاصل فک و رشد غیر طبیعی هر دو فک هستید، عمل جراحی فک برای شما امری ضروری می باشد.

از دیگر دلایلی که در صورت مشاهده آن ها باید برای این جراحی اقدام نمایید شامل موارد زیر می باشند:

  • آسیب مفاصل فک بر اثر ضربه
  • قرار نگرفتن دندان‌ها روی یکدیگر
  • اختلال در صحیح غذا خوردن و جویدن
  • وجود مشکلاتی در ساختاری رایج فک و دندان
  • عفونت و چرک در حفره دهان، غدد بزاقی، فک و گردن
  • وجود نقص های مادرزادی نظیر مشکلات شکاف لب و کام و رشد فک

جراحی فک برای چه کسانی مناسب می باشد؟

بهترین کاندیدای جراحی فک بین ۱۸ سال تا ۲۵ سال می باشند. زیرا در این سنین رشد مراحل نهایی خود را طی کرده است. همینطور در سنین ۲۸ تا ۲۵ سالگی فرد از نظر رشد استخوانی به بلوغ کامل رسیده است. اما در مواردی که فک بیمار اختلالات شدیدی داشته باشد، سن او برای انجام این عمل مهم نمی باشد.

مزایای جراحی فک

جراحی فک دارای مزایای بسیاری می باشد که این مزایا شامل موارد زیر است:

  • افزایش اعتماد به نفس

جراحی فک باعث می شود تا زیبایی چهره چندین برابر شود. این امر اعتماد به نفس فرد را به طور چشمگیری افزایش داده و بر روی روان بیمار تاثیرات مثبتی می گذارد.

  • بهبود جویدن غذا

اختلال در فک پایین یا بالا عملکرد دندان ها را کاهش می دهد. در نتیجه فردی که از مشکلات حادی در فک خود رنج می برد، قادر به جویدن غذا به طور صحیح نمی باشد. این موضوع بر روی هضم غذا نیز اثر منفی می گذارد و در آینده باعث بروز بیماری های گوارشی برای بیمار می شود. عمل جراحی فک باعث بهبود قدرت جویدن فرد می شود.

  • بهبود تنفس، تکلم و گفتار

بسیاری از افراد به دلیل وجود اختلالات فکی قادر به تلفظ بسیاری از حروف نمی باشند. جراحی فک کمک می کند که قدرت تکلم و گفتار فرد بهبود چشمگیری پیدا کند. همینطور ناهنجاری های فک می تواند تاثیر به سزایی بر روی تنفس بیمار داشته باشد که این مورد با جراحی فک قابل درمان است.

  • سهولت در حفظ بهداشت دهان

جراحی فک باعث می شود که شما راحت تر بتوانید بهداشت دهان خود را رعایت کنید. این امر جلوی بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان را می گیرد.

هزینه عمل فک و صورت چقدر است؟

عوامل زیادی بر روی هزینه جراحی فک و صورت تاثیر گذار هستند. هزینه نهایی عمل جراحی فک و صورت به تعرفه های کلینیکی که برای جراحی به آن مراجعه می نمایید، دستمزد جراح، شدت اختلال فک، هزینه بیهوشی و هزینه داروهایی که باید مصرف کنید بستگی دارد.

 

به طور کلی هر چقدر متخصص مورد نظر از مهارت بالایی برخوردار باشد، هزینه جراحی نیز افزایش میابد. با این وجود اگر جراحی فک خود را نزد یک متخصص ماهر و با تجربه انجام دهید و هزینه زیادی بپردازید، رضایت نهایی شما نیز قطعا بیشتر می شود و در طولانی مدت دیگر فک شما با مشکلی رو به رو نخواهد شد. لازم به ذکر است اگر برای زیبایی انجام شود تحت پوشش بیمه نمی باشد. اما زمانی که جراحی فک به دلایل پزشکی انجام می شود، بیمه نیز مقدار قابل توجهی از هزینه را برای شما پرداخت می نماید.

بهتر هست هنگامی که به پزشک مورد نظر خود مراجعه می کنید،‌ قبل از اقدام به عمل، هزینه دقیق این جراحی را بپرسید.

طول درمان جراحی فک

به طور معمول جراحی فک بین ۱ الی چند ساعت طول می کشد. این موضوع به نوع ناهنجاری فک بیمار بستگی دارد. بعد از اتمام عمل، فرد باید به مدت ۴۸ ساعت در بیمارستان بستری باشد. در این دوروز ه طور مکرر وضعیت سلامت بیمار مورد ارزیابی قرار می گیرد. همینطور پس از ترخیص از بیمارستان نیز بیمار باید چندروزی در خانه استراحت کند. به عبارتی در این مدت باید به تمام دستورالعمل های پزشک خود به طور دقیق عمل کند تا روند بهبودی وی افزایش یابد.

تا بعد از ۱۴ روز از عمل جراحی فک، امکان دارد دچار خونریزی شوید که این امر کاملا طبیعی است. همینطور تا ۷روز دچار درد و کبودی بر روی صورت خود خواهید بود. توسط مسکن هایی که متخصص مورد نظر برای شما تجویز کرده است می توانید درد خود را کاهش دهید.  پس از گذشت ۷ روز از جراحی فک و صورت، باید نزد متخصص خود مراجعه نمایید تا وضعیت فک و دندان های شما بررسی شود.

تقریبا تا ۲ ماه پس از انجام این جراحی، فقط می توانید غذاهای نرم مصرف کنید. همچنین به رژیم غذایی خود می توانید سالاد یا غذاهای آسیاب شده را نیز اضافه نمایید. در شرایطی که بیمار به تمام توصیه های متخصص خود عمل کند، به طور تقریبی بعد از ۴ ماه بهبودی کامل خود را به دست می آآورد. گاهی اوقات نیز بیمار مجبور است پس از ۶ الی ۱۲ ماه از عمل جراحی خود، برای ارتودنسی نیز به مطب متخصص مورد نظر مراجعه نماید.

جراحی فک و صورت در سعادت آباد

ناهماهنگی فک، یا به نام مال اکلوژن نیز شناخته می شود، می تواند منجر به مشکلات متعددی مانند مشکل در جویدن، صحبت کردن و حتی تنفس شود. این وضعیت بسته به شدت مورد از طریق روش های جراحی یا غیر جراحی قابل اصلاح است. سعادت آباد یک منطقه تجاری و مسکونی برجسته در تهران است. این به دلیل کلینیک های پیشرفته و پزشکان معتبر شناخته شده است. اگر به اصلاح جراحی فک فکر می کنید، انتخاب جراح و کلینیک مناسب بسیار مهم است. برای اطمینان از بهترین نتیجه، به دنبال جراحانی باشید که تجربه زیادی در انجام این روش دارند.

در طول عمل جراحی اصلاح فک، جراح برشی در داخل دهان شما ایجاد می کند تا به استخوان فک شما دسترسی پیدا کند. سپس استخوان فک مجدداً تراز شده و با استفاده از پیچ ها و صفحات در جای خود ثابت می شود. این روش می تواند تا سه ساعت طول بکشد و برای اطمینان از راحتی بیماران در طول جراحی از بیهوشی عمومی استفاده می شود. زمان بهبودی متفاوت است، اما اکثر بیماران می توانند فعالیت های عادی خود را در عرض یک یا دو هفته از سر بگیرند. با این حال، شما باید از فعالیت های شدید اجتناب کنید و به مدت چند هفته از یک رژیم غذایی مایع یا نرم پیروی کنید. جراح شما همچنین برای مدیریت هر گونه ناراحتی یا درد در طول دوره نقاهت دارویی در اختیار شما قرار می دهد.

اگر قصد انجام این روش را دارید، انجام تحقیقات و انتخاب یک دندانپزشکی سعادت آباد ضروری است. اطمینان حاصل کنید که در طول مشاوره خود سؤالات خود را بپرسید و دستورالعمل های بعد از عمل جراح خود را دنبال کنید تا از بهبودی آرام اطمینان حاصل کنید. با جراح و مراقبت مناسب، می توانید یک اصلاح جراحی موفق فک داشته باشید و به کیفیت زندگی بهتری برسید.

عوامل موثر بر هزینه جراحی فک و صورت در سعادت آباد

جراحی فک یا جراحی ارتوگناتیک یک روش پزشکی بزرگ است که طیف وسیعی از ناهنجاری های دندانی، اسکلتی و صورت را درمان می کند. این نوع جراحی می تواند ناهماهنگی، عدم تقارن یا بد شکلی فک را اصلاح کند که اغلب منجر به بهبود هماهنگی صورت و ثبات عملکردی می شود. اما مانند هر روش پزشکی مهم، هزینه یکی از مهم ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود. هزینه جراحی فک در سعادت آباد بسته به عوامل مختلفی می تواند بسیار متفاوت باشد. در اینجا عوامل اصلی که به طور کلی بر هزینه جراحی ارتوگناتیک تأثیر می گذارد را شرح داده ایم؛

  •  شدت مشکل فک: به طور کلی، هر چه مورد جدی تر باشد، جراحی گسترده تر و هزینه بالاتر است. یک جراحی پیچیده و چند فک به زمان عمل طولانی ‌تر، تجهیزات تخصصی تر و احتمالاً بستری طولانی ‌تر در بیمارستان نیاز دارد.
  • نوع جراحی: انواع مختلفی از جراحی های فک از جمله پیشرفت فک پایین، نهفتگی فک بالا، ژنیوپلاستی و غیره وجود دارد. هزینه به نوع خاصی از جراحی که نیاز دارید بستگی دارد.
  • تجربه و شهرت جراح: جراحان با تجربه و ماهر با شهرت قوی در این زمینه اغلب دستمزد بالاتری دارند. این به این دلیل است که سالها تجربه و آموزش تخصصی آنها می تواند دقت و مهارت جراحی بالاتری را ارائه دهد.
  • هزینه های بیمارستان یا کلینیک: شامل هزینه اتاق عمل، تجهیزات، پرسنل و سایر هزینه های پزشکی می شود.

به طور خلاصه، هزینه جراحی فک در سعادت آباد بر اساس شدت مورد، نوع جراحی، تجربه و شهرت جراح و هزینه های بیمارستان یا کلینیک می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. مهم است که با جراح خود صحبت کنید و اطلاعات دقیق برای این روش دریافت کنید تا تصمیمی آگاهانه در مورد گزینه های مراقبت بهداشتی خود بگیرید. همچنین مهم است که مزایای طولانی مدت جراحی فک و تأثیر مثبت بالقوه آن بر کیفیت زندگی شما را در نظر بگیرید.